Ramowy rozkład dnia

600-815

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Stwarzanie warunków do zabaw niekierowanych, tematycznych, badawczych. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję ruchową, wzrokową,  słuchową, grafomotorykę. Praca wyrównawcza z dzieckiem zdolnym i praca stymulacyjna. Prace porządkowe w sali. Ćwiczenia poranne.

815-830

Czynności samoobsługowe w łazience. Przygotowanie do śniadania.

830-900

Śniadanie.

900-915

Czynności higieniczne oraz przygotowania do zajęć kierowanych.

915-1145

Zajęcia kierowane z grupą. Zajęcia i zabawy kierowane, inspirowane przez nauczycielkę, wspomagające rozwój dziecka w sferze: fizycznej, emocjonalnej, społecznej i poznawczej.

Zabawy i gry ruchowe na świeżym powietrzu. Obserwacje przyrodnicze, poznanie najbliższego otoczenia, spacery i wycieczki. Zabawy badawcze, nabywanie doświadczeń w kontaktach z najbliższym otoczeniem.

1145-1200

Powrót z ogrodu. Czynności samoobsługowe w szatni. Czynności higieniczne w łazience oraz przygotowanie do obiadu.

1200-1230

Obiad oraz czynności higieniczne w łazience.

1230-1345

Poobiedni relaks, wyciszanie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych. Słuchanie  muzyki, literatury dziecięcej. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe i słuchowe.

Zabawy niekierowane, zabawy ruchowe w sali. Indywidualna praca kompensacyjno-korekcyjna oraz z dzieckiem zdolnym. Prace porządkowe w sali.

1345-1400

Czynności higieniczne w łazience, przygotowanie do podwieczorku.

1400-1430

Podwieczorek oraz czynności higieniczne w łazience.

1430-1600

Zabawy niekierowane i gry ruchowe na świeżym powietrzu.