Ramowy rozkład dnia

600-750

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy niekierowane, służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe mające na celu rozwijanie percepcji wzrokowej,  słuchowej, grafomotorycznej. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Ćwiczenia poranne.

750 – 800

Czynności samoobsługowe w łazience. Przygotowanie do śniadania.

800-830

Śniadanie.

830-845

Czynności higieniczne oraz przygotowania do zajęć kierowanych.

845-1115

Zajęcia kierowane z grupą. Zajęcia i zabawy kierowane, inspirowane przez nauczycielkę, wspomagające rozwój dziecka w sferze: fizycznej, emocjonalnej, społecznej i poznawczej.

Zabawy niekierowane w ogrodzie przedszkolnym. Spacery, wycieczki, uroczystości. Zabawa ruchowa.

1115-1130

Czynności samoobsługowe w szatni. Czynności higieniczne w łazience,   przygotowanie do obiadu.

1130-1200

Obiad oraz czynności higieniczne w łazience.

1200-1315

Poobiedni relaks, wyciszanie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych. Słuchanie  muzyki i literatury dziecięcej. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe i słuchowe. Indywidualna praca stymulacyjna z dzieckiem wymagającym pomocy i z dzieckiem zdolnym. Zabawy niekierowane w sali.

1315-1330

Czynności higieniczne w łazience, przygotowanie do podwieczorku.

1330-1350

Podwieczorek oraz czynności higieniczne w łazience.

1350-1600

Zabawy niekierowane w sali i na świeżym powietrzu. Wspieranie ciekawości i samodzielności dzieci oraz kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji przedszkolnej.