Ramowy rozkład dnia

630-740

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Stwarzanie warunków do zabaw niekierowanych, tematycznych, badawczych. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję ruchową, wzrokową,  słuchową, grafomotorykę. Praca wyrównawcza  i praca stymulacyjna. Prace porządkowe w sali. Ćwiczenia poranne.

740-750

Czynności samoobsługowe w łazience. Przygotowanie do śniadania.

750-820

Śniadanie.

820-830

Czynności higieniczne oraz przygotowania do zajęć kierowanych.

830-930

Zajęcia kierowane z grupą. Zajęcia i zabawy kierowane, inspirowane przez nauczycielkę, wspomagające rozwój dziecka w sferze: fizycznej, emocjonalnej, społecznej i poznawczej.

930-945

Przygotowanie do wyjścia do ogrodu – czynności samoobsługowe.

945-1100

Zabawy i gry ruchowe na świeżym powietrzu. Obserwacje przyrodnicze, poznanie najbliższego otoczenia. Zabawy badawcze, nabywanie doświadczeń w kontaktach z najbliższym otoczeniem. Spacery, wycieczki, uroczystości. Zabawa ruchowa.

1100-1120

Powrót z ogrodu. Czynności samoobsługowe w szatni. Czynności higieniczne w łazience oraz przygotowanie do obiadu.

1120-1200

Obiad oraz czynności higieniczne w łazience.

1200-1315

Poobiedni relaks, wyciszanie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych. Słuchanie  muzyki, literatury dziecięcej. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe i słuchowe.

1315-1330

Przygotowanie do podwieczorku.

1330-1350

Podwieczorek.

1350-1400

Czynności higieniczne w łazience.

1400-1600

Zabawy niekierowane, zabawy ruchowe w sali lub na świeżym powietrzu. Zajęcia dodatkowe. Indywidualna praca kompensacyjno-korekcyjna oraz praca z dzieckiem zdolnym.

Praca zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci.