Ramowy rozkład dnia
630-740
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Stwarzanie warunków do zabaw niekierowanych, tematycznych, badawczych. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję ruchową, wzrokową, słuchową, grafomotorykę. Praca wyrównawcza i praca stymulacyjna. Prace porządkowe w sali. Ćwiczenia poranne.
740-750
Czynności samoobsługowe w łazience. Przygotowanie do śniadania.
750-820
Śniadanie.
820-830
Czynności higieniczne oraz przygotowania do zajęć kierowanych.
830-930
Zajęcia kierowane z grupą. Zajęcia i zabawy kierowane, inspirowane przez nauczycielkę, wspomagające rozwój dziecka w sferze: fizycznej, emocjonalnej, społecznej i poznawczej.
930-945
Przygotowanie do wyjścia do ogrodu – czynności samoobsługowe.
945-1100
Zabawy i gry ruchowe na świeżym powietrzu. Obserwacje przyrodnicze, poznanie najbliższego otoczenia. Zabawy badawcze, nabywanie doświadczeń w kontaktach z najbliższym otoczeniem. Spacery, wycieczki, uroczystości. Zabawa ruchowa.
1100-1120
Powrót z ogrodu. Czynności samoobsługowe w szatni. Czynności higieniczne w łazience oraz przygotowanie do obiadu.
1120-1200
Obiad oraz czynności higieniczne w łazience.
1200-1315
Poobiedni relaks, wyciszanie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych. Słuchanie muzyki, literatury dziecięcej. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe i słuchowe.
1315-1330
Przygotowanie do podwieczorku.
1330-1350
Podwieczorek.
1350-1400
Czynności higieniczne w łazience.
1400-1600
Zabawy niekierowane, zabawy ruchowe w sali lub na świeżym powietrzu. Zajęcia dodatkowe. Indywidualna praca kompensacyjno-korekcyjna oraz praca z dzieckiem zdolnym.
Praca zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci.